USLOVI POSLOVANJA

Na osnovu člana 10. Stav 6. Zakona o trgovini (Službene novine Federacije BIH broj 64/04 i 12/05), i Statuta preduzeća J. u. A. Frischeis d.o.o Visoko, Ozrakovići bb, Visoko, direktor donosi:

OPĆI USLOVI POSLOVANJA

 

I. OPĆE ODREDBE

Član 1.

Općim uslovima poslovanja uređuju se odnosi između J. u. A. Frischeis d.o.o. Visoko Ozrakovići bb, Visoko (u daljem tekstu: Društvo) te pravnih i fizičkih lica (u daljem tekstu: Kupac) sa kojim Društvo posluje u okviru svoje registrovane djelatnosti.

Član 2.

Odredbe Općih slova poslovanja su sastavi dio ugovora. Smatra se da Kupac prihvata Opće uslove poslovanja u trenutku zaključivanja ugovora.

II. FORMA UGOVORA

Član 3.

Kad je kupac fizičko lice ugovor se ne zaključuje, a ako dođe do zaključivanja ugovora nije potrebna posebna forma. Ugovor se sačinjava u pismenoj formi, kada je Kupac pravno lice i ako je obročno placanje.Za fizička lica po dogovoru sa direktorom.

III. CIJENA I PLAĆANJE

Član 4.

Cijene robe, proizvoda i usluga utvrđuje Društvo u skladu sa Pravilnikom o načinu utvrđivanja cijena, i cijena je jedinstvena za sve potrošače.

Izuzetno, ugovorne strane mogu svojim ugovorom utvrditi drugačiju cijenu, kad je Kupac pravno lice može se odobriti rabat ili povoljniji uslovi plaćanja kod prodaje veće količine robe.

Član 5.

Kupac, koji je fizičko lice, dužan je platiti robu u trenutku preuzimanja robe od Društva.

Plaćanje se vrši najduže u roku od 60 dana od dana prodaje robe, kada je Kupac pravno lice.

Član 6.

Plaćanje robe se vrši isključivo u konvertibilnim markama (KM). Kad je Kupac fizičko lice, plaćanje se vrši gotovinom ili preko transakcijskog računa. Kad je Kupac pravno lice, placanje se vrši gotovinom, preko žiro računa ili na drugi način određen ugovorom stranaka.

Član 7.

Društvo se obavezuje Kupcu izdati račun o izvršenom plaćanju, bez obzira da li je fizičko ili pravno lice.

IV. PRODAJA I PREUZIMANJE ROBE

Član 8.

Prodaja robe se vrši u sjedištu Društva u trenutku plaćanja, kada je kupac fizičko lice.

Prodaja robe se vrši na način predviđen ugovornom stranom stranaka, kada je kupac pravno lice.

Društvo je izvršilo obavezu prodaje robe Kupcu kada mu robu uruče ill preda ispravu kojom se roba može preuzeti.

Član 9.

Kupac u zakašnjenju je dužan nadoknatiti Društvu sve troškove nastale zbog Kupčevog zakašnjenja, kao i pripadajuću zakonsku kamatu.

Član 10.

Do predaje stvari Kupcu rizik slučajne propasti ili oštećenja stvari snosi Društvo, a s predajom robe rizik prelazi na Kupca.

RizIk ne prelazi na kupca ako je on zbog nekog nedostatka predane stvari raskinuo ugovor ili tražio zamjenu stvari.

Član 11.

Ako predaja robe nije izvršena zbog Kupčevog zakašnjenja, rizik prelazi na Kupca u trenutku kad je došao u zakašnjenje.

Član 12.

Rizik prelazi na Kupca u zakašnjenju, ako je Kupac izdvojio proizvode očito namjenjene za izvršenje prodaje i o tome odaslao obavijest kupcu.

Član 13.

Članovi 9., 10., 11. i 12. Se primjenjuju samo na ugovore sa Kupcima koil su pravna lica.

V. NEDOSTACI PROIZVODA

U slučaju nedostatka na proizvodu, Društvo se obavezuje na zahtjev i po izboru Kupca:

a) Zamijeniti proizvod sa nedostatkom drugim istovjetnim, novim proizvodom
b) Vratiti plaćeni iznos i nadoknadit stvarne razumne troškove vraćanja proizvoda sa nedostatkom                             

c)  Ukloniti nedostatak na proizvodu o svom trošku.

 

Član 15.

Kupac je u trenutku predaje dužan pregledati robu.

Preuzimanjem robe Kupac potvrduje da je roba bez materijalnih nedostataka i u fakturisanoj,tj.dogovorenoj količini.

Član 16.

Društvo odgovara i za pravne nedostatke prodane robe i dužan je štiti Kupca od prava i zahtjeva trećih lica kojima bi njegovo pravo bilo isključeno ili služeno.

VI. RASKID UGOVORA ZBOG NEISPUNJAVANJA

Član 17.

Kada Kupac, koji je fizičko lice ne izvrši svoju obavezu, Društvo ima pravo:

a) Zahtjevati ispunjene obaveze

Član 18.

Kada Kupac, koji je fizičko lice ne izvrši svoju obavezu, Društvo ima pravo:

1.     Zahtjevati ispunjenje obaveze

2.     Odrediti naknadni rok za ispunjenje obaveze

3.     Raskinuti ugovor

Član 19.

Društvo ima pravo raskinuti ugovor sa kupcem kada:

a) Kupac ne izvrši svoju ugovorenu obavezu u predviđenom roku

b) Kupac ne izvrši svoju obavezu ni u naknadnom roku

c) Prije isteka roka za ispunjenje obaveze je očito da Kupac neće ispuniti svoju obavezu iz
ugovora

Društvo može raskinuti ugovor sa Kupcem bez ostavljanja naknadnog roka Kupcu za ispunjenje ako iz Kupčevog držanja proizilazi da on svoju obavezu neće izvršiti ni u naknadnom roku.

Član 20.

U slučaju raskida ugovora Društvo ima pravo zahtijevati od kupca:

a) Povrat datog

1.     Naknadu za koristi koje je kupac u međuvremenu imao od onoga što je zbog raskida ugovora dužan nadoknaditi

2.     Eventualnu štetu koju je pretrpio zbog Kupčevog ispunjenja obaveze

Član 21.

Kada raskida ugovor zbog Kupčevog neispunjenja, društvo će bez odlaganja o tome obavijestiti kupca.

Član 22.

Članovi 18. 19. 20. 1 21. Primjenjuju se samo na ugovore na Kupcima koja su pravna lica.

Član 23.

Ugovor se ne može raskinuti zbog neznatnog ispunjenja obaveze.

VII. RASKIH ILI IZMJENA UGOVORA ZBOG PROMIJENJENIH OKOLNOSTI

Član 24.

Ako nakon sklapanja ugovora nastupe okolnosti koje otežavaju ispunjenje obaveze jedne strane ill ako se zbog njih ne može ostvariti svrha ugovora, a u jednom i u drugom slučaju u toj mjeri da je očito da ugovor više ne odgovara očekivanjima ugovornih strana i da bi po općem mišljenju bilo nepravično održati ga na snazi takav kakav je, strana kojoj je otežano ispunjenje obaveze, odnosno strana koja zbog promjenjenih okolnosti ne može ostvariti svrhu ugovora može zahtjevati ugovor da se raskine.

Član 25.

Raskid ugovora ne može se zahtjevati ako je strana koja se poziva na promijenjene okolnosti bila dužna u vrijeme sklapanja ugovora uzeti u obzir te okolnosti ili ih je mogla izbjeći ili savladati.

Član 26.

Strana koja zahtijeva raskid ugovora ne može se pozivati na promjene okolnosti koje su nastupile nakon Isteka roka određenog za ispunjenje njezine obaveze.

Član 27.

Ugovor se neće raskinuti ako druga strana ponudi ili pristane da se odgovarajući uslovi ugovora pravično izmjene.

VIII. NEMOGUĆNOST ISPUNJENJA

Član 28.

Kada je ispunjenje ugovorne obaveze jedne strane postalo nemoguće zbog dogadaja za koji nije odgovorna ni jedna ni druga strana, gasi se obaveza druge strane.

Ako je druga strana nešto ispunila od svoje obaveze, može zahtijevati vraćanje po pravilima o vraćanju stečenog bez osnova

Druga strana moze raskinuti ugovor ako djelimično ispunjenje ne odgovara njezinim potrebama.

Član 29.

Kada je ispunjenje obaveze jedne strane postalo nemoguće zbog događaja za koji odgovara druga strana, niezina se obaveza gasi, a ona zadržava svoje potraživanje prema drugoj strani, s tim sto se smanjuje za onoliko koliko je mogla imati koristi od oslobođenja od vlastite odgovornosti.

Osim toga ona je dužna ustupiti drugoj strani sva prava koja bi imala prema trećim osobama u vezi sa predmetom svoje obaveze čije je ispunjenje postalo nemoguce.

IX. ZAVRŠNE ODREDBE

Član 30.

Sva pitanja koja nisu regulisana Općim slovima poslovanja se reguliraju:

1.     Ugovorom stranaka

2.     Zakonom koji regulira predmet pitanja

Član 31.

U slučaju ne saglasnosti između odredbi Općih uslova poslovanja i zaključenih ugovora, primjenjuje se ove poštednje.

Član 32.

Opći uslovi poslovanja će se objaviti na način dostupan Kupcu u sjedištu Društva.

Član 33.

U slučaju spora u vezi tumačenja, primjene, pravdanja, trajanja, pravovalidnosti ili posljedica Općih uslova poslovanja, ugovorne strane će pokušati spor rijesiti mirnim putem.

U suprotnom, nadležan je Općinski sud u Zenici.

Član 34.

Opći uslovi poslovanja se primjenjuju od dana objavljivanja.